اخبار و مقالات
توصیه های قبل از عمل جراحی بینی
توصیه های قبل از عمل جراحی بینی
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - ساعت 23:00

در بیمارانی که سابقه بروز مکرر تبخال در نواحی فوقانی لب کناره پره های بینی و یا داخلی بینی دارند توصیه می گردد از یک هفته قبل ازعمل جراحی روزی یک عدد قرص  (Virabex)"واالسیکلوویر" مصرف کنند تا از بروز احتمالی تبخال در موضع عمل جراحی پیشگیری شود. وجود تبخال فعال در محل برشهای جراحی ممنوعیت نسبی برای عمل جراحی است.

  •   بهتر است قبل از جراحی داروها و مواد غذایی که احتمال اختلال در انعقاد خون دارند قطع گردد از جمله قرص آسپرین، قرص وارفارین، داروهای زیر جلدی رقیق کننده خون مکمل های حاوی ویتامین E و مواد غذایی شامل سیر و برخی از دمنوش ها و مکمل های گیاهی.
  •   قرص روآکوتان که عموما برای درمان جوش های پوستی استفاده می شود بهتر است چند ماه قبل و چند ماه پس از جراحی استفاده نگردد هرچند تاثیر منفی مصرف این دارو هنوز به طور قطعی به اثبات نرسیده است.
  •  در بیمارانی که از سیگار یا قلیان استفاده میکنند اکیدا توصیه میشود از حد اقل یک ماه قبل از عمل، مصرف این مواد دخانی را قطع نمایند ، این موضوع به حفظ خونرسانی بینی خصوصا در کیسهای ترمیمی کمک شایان توجهی میکند. لکن اگر مدت کوتاه چند روزه ای تا عمل باقیست بهتر است مصرف این مواد قطع نگردد چراکه این ترک کوتاه مدت، با افزایش میزان ترشحات راه هوایی، روند بیهوشی را دشوارتر خواهد ساخت.
  • بیمار باید از ساعت 23:00 شب قبل از عمل ناشتا باشد و پزشک معالج جراح و متخصص بیهوشی را از هرگونه بیماری حاد و مزمن قبلی خود و همچنین سوابق احتمالی مشکالت در بیهوشی‌های قبلی، حساسیت‌های غذایی و دارویی، مصرف سیگار، قلیان، مواد مخدر و محرک، و نوشیدنی‌های حاوی الکل به روشنی آگاه سازد.